SAUNĂ UMEDĂ

Sauna umedă este o cameră încălzită pe care pacienții noștri o folosesc pentru relaxare și pentru ameliorarea unor afecțiuni medicale. Temperatura din interiorul unei camere cu aburi este, în general, între 43°C și 45°C, cu un nivel de umiditate de 100%.

Beneficii

Îmbunătățește circulația

S-a dovedit că sauna umedă are efecte benefice asupra sistemului cardiovascular, în special la persoanele în vârstă. Un studiu publicat în Journal of Human Hypertension a descoperit că temperaturile dintr-o cameră cu aburi, pot îmbunătăți circulația dilatând vasele mici de sânge sau capilarele. Sângele poate curge și transporta mai ușor oxigenul în oraganism. Sauna umedă poate, de asemenea, să reducă tensiunea arterială și să mențină inima sănătoasă.

Recuperarea după antrenament 

Adesea, după un antrenament, mușchii pot foarte tensionați și este important să-i relaxezi pentru a promova o recuperare rapidă și sănătoasă.

Un studiu de specialitate a arătat că persoanele care au apelat la sauna umedă imediat după antrenament au reușit să reducă durerea musculară și și-au păstrat forța musculară. Căldura calmează terminațiile nervoase și relaxează mușchii.

Relaxează articulațiile rigide 

O cameră cu aburi poate fi, de asemenea, utilizată înainte de antrenament, deoarece ajută la relaxarea articulațiilor și la creșterea flexibilității, la fel ca o încălzire pre-antrenament. Camerele cu aburi pot ajuta, de asemenea, la reducerea durerilor articulare.

Riscuri

Deshidratare 

Din cauza căldurii, există riscul de a deshidrata organismul și este recomandat să nu petreci mai mult de 15 până la 20 de minute în interior. De asemenea, este important să bei multă apă în prealabil.

Sfaturi utile

Sauna umedă este recomandată, mai ales după antrenamente. Înainte de a intra, într-o cameră cu aburi este indicat să faci un duș și să te acoperi cu un prosop. Asigură-te că stai pe prosop când ești acolo.

În primele sesiuni, începe cu perioade scurte de timp; poți începe cu 5 sau 10 minute și poți ajunge până la 30, atâta timp cât te hidratezi corespunzător.

Precauții

Câteva precauții simple pentru a fi în siguranță: 

  • Evită alcoolul înainte sau după saună.
  • Nu exagera; 15-20 de minute de saună este un termen rezonabil pentru majoritatea oamenilor.
  • Bea 2 – 4 pahare cu apă rece după fiecare saună.
  • Mai presus de toate, ascultă-ți corpul. Nu este indicat să stai într-o cameră cu aburi dacă ești bolnav, iar dacă te simți rău în timpul saunei, părăsește camera.